Talbot Tagora SX (1981)
Tijdens de ontwikkeling van de Tagora is Talbot (dan nog Simca geheten) eigendom van Chrysler en overweegt het voor de auto een zes-in-lijn van Mitsubishi. Wanneer de grote sedan op de markt verschijnt is het merk ingelijfd door Peugeot, het gebruik van de PRV is dan geen verrassing.
Eagle Premier (1987)
Op basis van het Renault 25-platform ontwikkelt American Motors Corporation (AMC) een eigen vierdeurssedan, de Premier met de PRV V6. Vlak voor de Premier in productie gaat neemt Chrysler AMC over en gaat de Premier in productie onder de nieuwe merknaam Eagle.
Lancia Thema 6V (1984)
De eerste Thema’s met zescilinder hebben de PRV-motor onder de kap. Wanneer het Fiat-concern, waartoe ook Lancia behoort, Alfa Romeo overneemt, maakt de PRV plaats voor de Alfa V6.
MVS Venturi (1987)
Prototypes van de MVS Venturi zijn nog voorzien van viercilinders uit de Volkswagen Golf GTi en de Peugeot 505 Turbo. Het productiemodel heeft de PRV-motor, alleen voor de Italiaanse markt verschijnt-ie met vierpitter: die uit de Renault 21 Turbo.
DeLorean DMC-12 (1981)
Voor de DMC-12 overwegen ze bij DeLorean aanvankelijk de tweeliter viercilinder uit de Citroën CX, maar dan wel met een turbo. Bij Citroën zijn ze daar niet zo happig op en suggereren de PRV-V6 te gebruiken.
MW P88 (1988)
In 1988 laat een MW P88 met een tot 900 pk opgevoerde PRV-motor de hoogste topsnelheid (405 km/h) tijdens de 24 Uur van Le Mans ooit registreren. Dat record staat nog steeds in de boeken.
Panhard ERC-90 (1980)
Vanaf 1968 bouwt Panhard alleen nog militaire voertuigen. Voor de 6×6 ERC-90 gebruiken ze de PRV-V6. Er is zelfs een prototype met twee motoren, maar daarvoor vindt Panhard geen klanten.
Meer over de PRV V6 lees je in dit artikel.
Bron: AutoWeek