Precies tien jaar geleden blikte Steve Norman, destijds Renaults Senior Vice President of Global Marketing, vooruit op de voor dan komende Clio. Hij beloofde ons toen een koppendraaier en schroomde niet om de woorden ‘icoon’ in de mond te nemen. Voor dan grote beloftes, maar wel uitspraken die Renault weet waar te maken.
In 2010 ziet de showroom van Renault er nog heel anders uit dan nu. De derde generatie van de Clio is net gefacelift en de gloednieuwe Mégane maakt zijn opwachting. Om iedereen alvast warm te laten lopen op de gloednieuwe Clio die Renault dan in het vat heeft zitten, doet Steve Norman tegenover het Britse Autocar gewaagde uitspraken. Op 10 mei 2010 quote hij: “De nieuwe Clio is een potentiële icoon. De auto gaat twee dingen doen: ons een leidende positie geven in het grootste segment op de Europese markt én hij toont de mensen dat auto’s voor de ‘gewone man’ er fantastisch uit kunnen zien.” …
Bron: AutoWeek