De Renault Symbioz had tot op heden een vanafprijs van €36.490. Voor dat bedrag staat de Renault Symbioz in Techno-trim bij je voor de deur. Hoewel de Techno-trim tot op heden voor de Symbioz de instapuitvoering was, is de Techno dat bij bijvoorbeeld de Renault Captur niet. In de uitvoeringshiërarchie van Renault staat de Evolution-smaak een stap onder de Techno-uitvoering. De Captur is als Evolution te krijgen en nu is de Renault Symbioz dat ook. De komst van die voor de Symbioz nieuwe uitvoering levert de grotere en vooral ruimere broer van de Captur een lagere vanafprijs op.
De Renault Symbioz kost als Evolution namelijk €34.490 en is daarmee 2 mille minder duur dan een als Techno uitgevoerd exemplaar. Voor die €2.000 minder krijg je ook minder. Zo heeft de Renault Symbioz Evolution conventionele cruise control in plaats van adaptieve cruise control en zit er achter het stuur een 7-inch in plaats van 10,3-inch groot scherm. Ook moet de Evolution-uitvoering het zonder Renault Multi-Sense, sfeerverlichting in de voorportieren, elektrisch inklapbare buitenspiegels, parkeersensoren voor en een automatisch dimmende binnenspiegel doen.
Maar er is meer dat de Evolution moet ontberen. Zo staat de Techno-uitvoering op 18-inch lichtmetaal, maar krijgt de Evolution 17-inch stalen wielen met doppen. Chroomkleurige raamomlijsting? Zit er niet op. Een met leer bekleed stuurwiel evenmin. Daarnaast is de bijrijdersstoel niet in hoogte verstelbaar, heeft de instapper geen in hoogte verstelbare laadvloer en krijg je een eenvoudiger ogende automaatpook en middentunnel. Centraal in het dashboard zit een 10,4 inch infotainmentsysteem, maar het heeft geen navigatiesysteem of Google-integratie. Wél biedt het Apple CarPlay- en Android Auto-connectiviteit.
Wat er verder wel op, in of aan zit? Best wat. Ledverlichting rondom, een regensensor, een lichtsensor, een aardige reeks passieve en actieve veiligheidssystemen, privacy glass, parkeersensoren achter, een achteruitrijcamera, automatische airco en een inductielader. Niet kaal dus, maar voor 2 mille minder moet je ten opzichte van de Techno-uitvoering wél een boel missen.
Ongeacht de gekozen uitvoering heeft de Renault Symbioz de E-Tech Full Hybrid 145-aandrijflijn die – je raadt het al – 145 pk op de been brengt.
Bron: AutoWeek