Eind vorig jaar bracht Renault zijn TCe 100 Bi-Fuel-motor terug naar de Captur. Je kunt nu dus weer relatief voordelig kilometers maken door je Captur vol te pompen met lpg. Er verandert echter meer aan het Captur-front. Zo worden bijna alle andere motorversies duurder. Bijna, inderdaad. Er verdwijnt namelijk ook een aandrijflijn.
De Renault Captur met 91 pk sterke 1.0 TCe-benzinemotor wordt €1.065 duurder en wisselt als Evolution nu vanaf €29.990 van eigenaar. Ook de Renault Captur met 140 pk sterke mild-hybride 1.3 TCe wordt €1.065 duurder. Die is er – in Techno-trim – nu vanaf €33.990. De 158 pk sterke mild-hybride Captur met automaat kost nu €36.990. De Renault Captur is er ook met 143 pk sterke volledig hybride aandrijflijn. De Renault Captur Hybrid 145 wordt afhankelijk van de gekozen uitvoering €595 of €645 duurder en staat nu vanaf €33.290 op de prijslijst.
Wat er verdwijnt? De mogelijkheid om een Renault Captur met een plug-in hybride aandrijflijn te krijgen. Met ingang van dit jaar is de plug-in hybride Captur namelijk geschrapt. Ook zijn de Equilibre en Iconic geheten uitvoeringen niet meer op de prijslijst te vinden.
Later dit jaar voert Renault een facelift door op de Captur. AutoWeek kon je onlangs al exclusief laten zien hoe die vernieuwde Captur eruit komt te zien. Mogelijk keert de plug-in hybride-motorversie na de komst van de gefacelifte Captur terug.
Prijzen Renault Captur
Motorversie
Vermogen
Transmissie
Uitvoering
Vanafprijs
TCe 90
91 pk – 160 Nm
Handgeschakeld, zesbak
Evolution
€29.990
TCe 90
91 pk – 160 Nm
Handgeschakeld, zesbak
Techno
€31.690
TCe 100 Bi-Fuel (lpg)
100 pk – 170 Nm
Handgeschakeld, zesbak
Techno
€32.490
Mild Hybrid 140
140 pk – 260 Nm
Handgeschakeld, zesbak
Techno
€33.990
Mild Hybrid 160 EDC
158 pk – 270 Nm
Automaat, zeventraps
Techno
€36.990
Hybrid 145
143 pk
E-Tech (acht verzetten)
Evolution
€32.290
Hybrid 145
143 pk
E-Tech (acht verzetten)
Techno
€34.990
Hybrid 145
143 pk
E-Tech (acht verzetten)
E-Tech Engineered
€37.890
Bron: AutoWeek