Hoe scoor je tweemaal aandacht voor één nieuwtje? Simpel: communiceer de prijzen van het nieuws een dag later dan het nieuws zelf. Dat is precies wat Renault heeft gedaan met de Megane E-Tech. Gisteren leerden we dat die auto ‘one-pedal-driving’, een nieuwe boordlader en een nieuwe, sportief ogende Esprit Alpine-uitvoering krijgt, vandaag weten we wat de ‘vernieuwde’ auto’s moeten kosten.
De prijslijst toont al meteen één interessant feit, en dat is dat de geschrapte 130 pk-instapversie nog niet helemaal weg is. Renault verkoopt de voorraad onder de naam Evolution Business, maar als die is uitverkocht is het klaar voor zowel die 130 pk-motor als de Evolution-versie.
Uitgeklede Techno
De Techno is dan de nieuwe instapversie en wordt meteen maar even €2.000 goedkoper, nadat de prijs van de Megane E-Tech eerder ook al daalde. Renault geeft deze keer echter geen cadeautjes weg, want tegenover de lagere prijs staat ook een wat mindere uitrusting. Zo had een Techno voorheen een 12-inch touchscreen, en krijgt hij nu een 9-inch scherm mee. De wielen zijn ook een stuk kleiner, en gaan van 20 naar 18 inch.
Kleinere wielen (foto bovenaan) en een kleiner scherm kenmerken de nieuwe Techno-versie.
Esprit Alpine
De nieuwe Esprit Alpine-versie staat op de prijslijst precies tussen de Techno en de bestaande topversie Iconic in, met een buffer van €2.000 aan beide kanten. De Esprit Alpine heeft niet alleen sportieve wielen, sportieve stoelen en blauwe accenten, maar krijgt ook heel wat luxe van de Iconic mee. Zo heeft hij diens elektrisch verstelbare en verwarmbare stoelen en zit vanaf dit niveau het 12-inch scherm er ook in. Topversie Iconic is €1.000 goedkoper dan voorheen. Opnieuw lever je daarvoor wel iets uitrusting in, maar met een passagiersstoel zonder massagefunctie zullen de meeste mensen wel kunnen leven.
Prijzen Renault Megane E-Tech Electric (maart 2025)
Motor
Uitvoering
Eerst
Nu
130 pk
Evolution (Business)
€ 37.490
€ 36.490
220 pk
Techno
€ 39.990
€ 37.990
220 pk
Esprit Alpine
–
€ 39.990
220 pk
Iconic
€ 42.990
€ 41.990
Bron: AutoWeek