De Renault Austral is er als 130 pk sterke Mild Hybrid Advanced 130 en als Hybrid 200, een volwaardig hybride variant. Daar voegt Renault nu de Mild Hybrid 160 X-Tronic aan toe. Hoewel de naam van deze nieuwe motorversie anders doet vermoeden, heeft hij 158 in plaats van 160 pk. Ook het X-Tronic-deel van de naam is overigens interessant. X-Tronic wijst namelijk op de aanwezigheid van een CVT. Daarmee is dit de mild-hybride motorversie die je moet hebben als je geen handbak wilt, daar de 130 pk sterke mild-hybride variant altijd aan een handbak is geknoopt.
De Renault Austral heeft als Mild Hybrid 160 X-Tronic een 158 pk en 270 Nm sterke geblazen 1.3 viercilinder benzinemotor. Ook dat is opvallend. De 130 pk sterke mild-hybride heeft namelijk een 130 pk krachtige 1.2 driecilinder. Met zijn sterkere mild-hybride aandrijflijn bereikt de Austral vanuit stilstand in 9,7 seconden een snelheid van 100 km/h. Daarmee is hij naar de 100 km/h natuurlijk niet zo rap als de 200 pk sterke E-Tech Full-Hybrid 200, maar wel sneller dan de 130 pk sterke mild-hybride variant (10,8 seconden). Het gemiddeld verbruik ligt met 6,2 l/100 km wél boven dat van de minder potente mild-hybride variant (5,2 l/100 km).
Het leveringsgamma van de Renault Austral Mild Hybrid 160 X-Tronic begint bij de Techno-uitvoering. Een Austral in die configuratie kost €42.990. Hij is er ook als Techno Esprit Alpine, een smaak waar je €45.590 neertelt.
Bron: AutoWeek