In november ging het doek van de gloednieuwe Renault Master, die ook op de markt komt als volledig elektrische Master E-Tech Electric. Destijds meldde Renault nog een verwacht maximaal rijbereik van ‘ruim 410 km’ voor de versie met de grootste accu. Wat blijkt nu, met die 87 kWh grote accu komt de Master E-Tech Electric nog een stuk verder, namelijk 460 km (WLTP). Daarmee zegt Renault een nieuwe standaard te zetten en eerlijk is eerlijk, de concurrenten krijgen dat inderdaad niet voor mekaar. De grootste elektrische busjes van Stellantis komen met hun 420 km wel in de buurt, maar hebben daar ook een veel grotere accu voor nodig (110 kWh).
Vind je een 87 kWh grote accu nog altijd wat te veel van het goede, dan kun je de nieuwe Renault Master E-Tech Electric straks ook bestellen met een 40-kWh accu. Daarmee is het bereik ook nog wat groter dan eerder werd aangenomen. Renault rekent nu op zo’n 200 km, in plaats van de eerder gemelde 180 km. Bijladen kan in beide gevallen met tot 130 kW laadvermogen en bij de grootste accu laad je er dan in een halfuur zo’n 252 km bereik bij. Eerder schatte Renault dat op 229 km per halfuur. Heel wat positievere waarden dus, alleen is nog niet bekend wat je er al met al voor kwijt bent. De levering moet nog voor komende zomer op gang komen. Hier lees je meer over de nieuwe Renault Master.
Bron: AutoWeek