Meerdere Renault-modellen lijken veld te ruimen

Meerdere Renault-modellen lijken veld te ruimen

Renault gaat flink snijden in het modellenaanbod. De kersverse CEO, Luca de Meo, laat weten dat de focus op het C-segment komt te liggen. Dat lijkt voor meerdere modellen voorlopig het einde in te luiden.

De komende jaren zullen voor Renault van levensbelang worden, nu het – mede door de coronacrisis – in zwaar weer is terechtgekomen. Aan Luca de Meo om orde op zaken te stellen. In gesprek met Automotive News legt de Italiaan uit dat hij meteen het productportfolio van Renault ‘aangevallen heeft’. Dat wil zeggen; de bezem gaat erdoorheen. “In korte tijd hebben we de productplanning substantieel veranderd, zodat we ons geld steken in segmenten die groeien en waar winst te behalen valt.” De Meo noemt concreet het C-segment als interessantste categorie. Opvallend, gezien het feit dat Renault vooral met de B-segmenter Clio enorme successen boekt.
Volgens De Meo is het echter ‘gevaarlijk’ …

Lees verder…



Bron: AutoWeek