Groupe Renault: nieuwe modellen en nieuwe focus

Groupe Renault: nieuwe modellen en nieuwe focus

Groupe Renault maakt zich klaar voor de toekomst en presenteert een nieuwe strategie die uit drie fases bestaat. Tot en met 2025 presenteren de merken van Groupe Renault maar liefst 25 nieuwe producten, waarvan zich de helft in het Mégane- en Talismansegment bevindt. Een groot deel van de nieuwkomers is volledig elektrisch.

Renaulution. Dat is de naam van de strategie die Groupe Renault de komende jaren gaat uitzetten. Het concern wil zijn focus verschuiven van het verkopen naar zo groot mogelijke aantallen auto’s naar het verhogen van de waarde. Plan Renaulution is opgebouwd uit drie fases die parallel naast elkaar lopen: Resurrection, Renovation en Revolution. De Resurrection (heropleving)-fase is de periode tot 2023 waarin Groupe Renault onder meer zijn winstmarges wil vergroten en simpelweg meer geld in het laatje wil krijgen. In de Renovation (renovatie)-fase, tot en met 2025, zegt Groupe Renault zijn modellenaanbod stevig uit te breiden waardoor de winstgevendheid wordt vergroot. Revolutie (revolutie), de …

Lees verder…



Bron: AutoWeek